۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

شهر زنان

فیلم شهر زنان، اثر فدریکو فلینی، از اون دسته فیلمهای بسیار عجیب و توهی هست، که فضایی سورئال و عجیبی داره این فیلم در ژانر کمدی و درام هست و فضای داستان ادم رو یاد الیس در سرزمین عجایب می اندازه! فیلم گیرایی انچنانی نداره اما گاهی جذاب و خنده دار میشه و گاهی آنچنان کسل کننده ست که آدم خوابش میگیره! و حاضرم قسم بخورم که یه جاهاییش اصلن خوابم برده!


اما داستان فیلم:
مردی در قطار برای گرفتن بوسه ای از یه زن جذاب به دنبال او از قطار پیداه شده و به دنبال او در جنگل راهی میشه و سر از یه شهر عجیب در میاره که ساکنان آن از همه تبپ زن می باشند؛ زنان مبارز، زنان فمنیست، الوات! و حتی شهو. تران!
همونطور که گفتم بعضی از قسمتهای فیلم خیلی جالب و بامزه بود مثلن در قسمتی از فیلم مرد وارد سالنی میشه که در اون زنها زنی رو به عنوان یه زن نمونه معرفی میکنن این زن دارای 6 همسره و علت این رو اینطور عنوان میکنه که در کودکی تحت تاثیر داستان هفت کوتوله قرار گرفته واسه همین 6 شوهر کرده! یا در قسمت دیگه فیلم مرد به دنبال صدایی زیر تخت خوابش میره و از اونجا از سرسره ای سر میخوره وبه سمت پایین میره و وارد دیای عجیب دیگه ای میشه، هر چه که پایین تر میره هر بخش از ناخودآگاهش بیدار میشه وزنانی رو که از کودکی تا بحال تجربه کرده رو به یاد میاره!
در کل این فیلم رو به کسانی که فقط برای سرگرمی فیلم می بینن تو صیه نمی کنم!.
City of women محصول سال 1980 اثر فدریکو فلینی.

۳ نظر:

  1. علیرضا جان


    بعد از مدت ها دوری خواستم کامنت دونی ات رو امتحان کنم....برام کامنت بذار و آدرس این جا رو تا بچه ها هم باهات آشنا شن....که لینکت کنم.









    میس شانزه لیزه

    پاسخحذف
  2. خوشحال شدم عليرضاي عزيز.
    كاري كه تو كردي اين روزها...خيليها انجام مي دن...
    شايد به زودي من هم بيام و باز همسايه تر بشيم.
    اما:
    هنوز تموم نشده كه تو كلمه هرگزو به كار بردي اخوي...هنوز تموم نشده.
    خونه نو مبارك.لينك درست شد.

    پاسخحذف
  3. سلام
    داشتیم تو کهکشان دنبال یه جزیره می گشتیم سر از اینجا در آوردیم و بسی مشعوف شدیم.
    می بینم که همه غیب شده بودن و کم کم داره سر و قلمشون پیدا می شه.
    بازگشتتان مبارک.
    با اجازه فیدتان را برن کردیم تا از این به بعد ایجاد مزاحمت کنیم.

    پاسخحذف